Plaça de la Vila, 1, Sant Pol de Mar 08395 BCN
Tel: 93 760 04 51 · Fax: 93 760 13 52

La Llei de política lingüística determina que la senyalització i els cartells d’informació general de caràcter fix i els documents d'oferta de serveis per a les persones usuàries i consumidores dels establiments oberts al públic han de ser redactats, com a mínim, en català.
Tant si es regenta una empresa des de fa temps o es té la intenció d’obrir-ne una en breu, cal tenir present la legislació en matèria lingüística.
Què diu la Llei?
A Catalunya, la senyalització i els cartells d'informació general de caràcter fix i els documents d'oferta de serveis per a les persones usuàries i consumidores dels establiments oberts al públic han de ser redactats, com a mínim, en català. Aquesta normativa inclou tant la retolació interna com l'externa. (Article 32.3 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística). Accedeix des d'aquí a una guia breu de resum.
Retolació externa
Són els rètols que anuncien de manera genèrica l'activitat de l'establiment. Aquests cartells han de ser, almenys, en català
Retolació interna
La senyalització interna de caràcter fix, les llistes de preus i de serveis, també han de ser sempre, almenys, en català: Lavabos / Horari / Sortida / Emprovador / Magatzem / Privat / Obert / Rebaixes
Adreça de l'establiment
Les denominacions catalanes dels noms de lloc de Catalunya tenen com a única forma oficial la catalana. El nom de les vies urbanes, dels barris i de les poblacions no tenen, doncs, traducció i, per tant, s'ha de mantenir la forma catalana: plaça de la Vila / carrer Nou / passeig del Riu / avinguda del Pou...
Legislació lingüística
- Drets i usos lingüístics
- Codi de consum de Catalunya
