Plaça de la Vila, 1, Sant Pol de Mar 08395 BCN
Tel: 93 760 04 51 · Fax: 93 760 13 52

La transformació de l'N-II al seu pas pel Maresme continua fent passos endavant i Sant Pol de Mar és un dels municipis que es veurà beneficiat per aquest nou model de mobilitat. El president de la Generalitat, Salvador Illa, va presentar dissabte passat als alcaldes i alcaldesses de la comarca l'estat de desenvolupament del Conveni Maresme, que preveu una inversió de 384 milions d'euros finançada per l'Estat fins a l'any 2032 per transformar la mobilitat al corredor de l'N-II i la C-32.
Pel que fa al tram de l'Alt Maresme, on s'inclou Sant Pol de Mar, la Generalitat ha informat que la definició dels projectes de pacificació de l'N-II i de construcció del carril bici es troba en una fase avançada de treball conjunt amb els ajuntaments. En els trams interurbans compresos entre Sant Andreu de Llavaneres i Calella, està previst que durant aquest 2026 quedin enllestits.
L'objectiu del Conveni Maresme és convertir la C-32 en una via més ben connectada i l'N-II en una carretera més integrada als municipis, prioritzant els desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic. Paral·lelament, es vol captar el trànsit de pas cap a l'autopista, reduint la pressió sobre la carretera nacional i els nuclis urbans.
Tal com recorda l'alcalde de Sant Pol, Albert Zanca, amb aquesta transformació, l'actual N-II deixarà de tenir la funció de carretera nacional i els nous trams urbans passaran progressivament a ser de titularitat municipal.
El projecte es desplega a través de cinc grans eixos d'actuació: la millora de la connectivitat de la C-32 amb nous enllaços i millores dels existents, la pacificació de l'N-II i construcció d'una infraestructura contínua per a la mobilitat a peu i en bicicleta, la millora de la permeabilitat entre els municipis, el litoral i la xarxa de transport públic, actuacions de descarbonització i digitalització del corredor, i la millora de la connexió amb la Selva Marítima.
En paral·lel, la Generalitat continua avançant en les actuacions de millora de la C-32. Els projectes dels nous enllaços de Teià, Premià de Mar i Cabrils-Vilassar de Mar ja estan en redacció, mentre que també es treballa en la millora de la connectivitat a l'entorn de Calella i Pineda de Mar. La previsió és que les obres dels nous enllaços es licitin durant el segon semestre de 2027. A més, el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va explicar que la nova sortida de l'autopista projectada inicialment entre Canet i Sant Pol queda aturada per l'oposició de col·lectius ecologistes i veïnals.
Aquest hivern està previst que comencin les obres de pacificació al seu pas per Mataró i la construcció, alhora, del tram corresponent de carril bici.
