Plaça de la Vila, 1, Sant Pol de Mar 08395 BCN
Tel: 93 760 04 51 · Fax: 93 760 13 52

Ja es poden sol·licitar els ajuts al lloguer adreçats a persones de 65 anys o més. El termini de presentació de sol·licituds s’obre el 31 de març de 2026 a les 9.00 h i finalitza el 30 d’abril de 2026 a les 14.00 h, ambdós dies inclosos.
Aquesta línia de subvencions té com a objectiu facilitar el manteniment de l’habitatge habitual i permanent de les persones grans, contribuint a reduir l’esforç econòmic que suposa el pagament del lloguer.
Persones beneficiàries
Poden optar als ajuts les persones físiques que tinguin 65 anys o més (a data 31 de gener de 2026), siguin titulars d’un contracte de lloguer o de cessió d’ús d’un habitatge o habitació que constitueixi el seu domicili habitual a Catalunya, i hi estiguin empadronades.
Requisits principals
Tenir 65 anys o més a 31 de gener de 2026.
Estar empadronat a l’habitatge en el moment de fer la sol·licitud.
Disposar d’un contracte de lloguer o cessió d’ús vigent (no s’admeten contractes entre familiars).
No superar els límits d’ingressos establerts, que en cap cas poden excedir els 25.200 euros anuals, en funció de la unitat de convivència.
Imports màxims de lloguer
Per poder accedir a l’ajut, el preu del lloguer mensual no pot superar uns imports determinats segons el territori i el tipus d’habitatge (habitatge complet o habitació). A l’àmbit metropolità de Barcelona —on s’inclou el Maresme—, el límit és de 950 euros mensuals per habitatge i de 450 euros per habitació.
En el cas de famílies nombroses, monoparentals o amb persones amb discapacitat reconeguda, aquests límits s’amplien fins als 1.100 euros a l’àmbit metropolità.
Quantia dels ajuts
La subvenció pot anar des d’un mínim de 50 euros mensuals fins a un màxim de 200 euros mensuals, en funció de la situació econòmica de la persona sol·licitant.
Per a més detalls sobre els requisits i la documentació necessària, es recomana consultar les bases reguladores de la convocatòria.
