Plaça de la Vila, 1, Sant Pol de Mar 08395 BCN
Tel: 93 760 04 51 · Fax: 93 760 13 52

 El dilluns 3 de novembre, a partir de les 10 del matí, es realitzarà una prova del Sistema d’Alertes de Protecció Civil a totes les comarques de la demarcació de Barcelona, entre elles el Maresme.
El dilluns 3 de novembre, a partir de les 10 del matí, es realitzarà una prova del Sistema d’Alertes de Protecció Civil a totes les comarques de la demarcació de Barcelona, entre elles el Maresme.
Aquesta prova, que tindrà una durada aproximada de 10 minuts, consisteix en l’enviament d’un missatge d’alerta als telèfons mòbils de la ciutadania que es trobi dins la zona de cobertura de les antenes activades. Durant la prova, tots els mòbils compatibles sonaran i mostraran un missatge indicant que es tracta d’una prova del sistema d’alertes.
L’objectiu d’aquest exercici és comprovar el correcte funcionament del sistema d’avisos a la població i millorar els protocols de seguretat i comunicació en cas d’emergència real.
Què cal saber?
· El telèfon ha d’estar encès i amb cobertura per rebre l’avís.
· L’alerta sonarà encara que el dispositiu estigui en silenci.
· El missatge s’enviarà a tots els telèfons dins l’àrea de cobertura de les antenes activades.
· El sistema no recull dades personals ni informa del nombre de terminals que han rebut el missatge.
· Els serveis d’emergències, el 112 i el 012, estan informats d’aquesta prova.
Aquesta actuació dóna compliment a la Directiva 2018/1972 del Parlament Europeu i del Consell, que estableix l’obligació per part dels estats membres de disposar de sistemes d’alerta pública en situacions d’emergència greu.
Per a més informació sobre el sistema d’alertes de Protecció Civil, podeu visitar el web oficial.

