Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Pol de Mar

Notícies
Obrir/tancar menú lateral
El govern municipal no supera la qüestió de confiança

questio confiançaEls regidors i regidores dels tres grups a l'oposició (ERC, MSP i CUP) no van donar suport a la qüestió de confiança que l'alcaldessa Montserrat Garrido va portar ahir a Ple per aprovar el pressupost del 2025.

Recordem que la qüestió de confiança és un instrument que permet la Llei Orgànica del Règim Electoral General (LOREG) en l’article 197 bis, que molts altres equips de govern en minoria ja han utilitzat en anterioritat en altres municipis per donar llum verda als pressupostos municipals.

La LOREG recull que aquest mecanisme només es pot activar en el cas que el pressupost s’hagi debatut al plenari i no hagi obtingut la majoria necessària per a la seva aprovació, tal i com va succeir en la sessió plenària del passat 6 de maig.

Un cop tombada la qüestió de confiança, els partits de l’oposició disposen d’un mes per tancar un acord i trobar un candidat o candidata alternatius a l’alcaldia.

Si dins del termini d'aquests 30 dies no es presenta una moció de censura, el pressupost municipal que havia presentat l'equip de govern quedarà aprovat automàticament.

La llei deixa clar que només es poden plantejar dues qüestions de confiança per mandat i que mai es pot fer en l’últim any de mandat de cada corporació.

Podeu recuperar el Ple de la qüestió de confiança vinculada a l'aprovació del Pressupost municipal del 2025 amb aquest vídeo:

Temes relacionats
Publicació 16.05.2025
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en WhatsappCompartir per correu electrònic
Pujar al principi de la pàgina