Procediment per a la sol·licitud de certificats i volants de padró

divendres, 27 Març, 2020

Arran de la situació excepcional d’ alerta ( Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 ) i del Decret d’ Alcaldia núm. 144/2020, de 16 de març de 2020 ( Serveis Mínims de l’ Ajuntament de Sant Pol de Mar), us informem a continuació com tramitar certificats o volants d’ empadronament.

S’han de sol·licitar de forma telemàtica, mitjançant la pàgina web de l' ajuntament, www.santpol.cat, amb certificat digital, IdCAT mòbil, o Cl@ve Pin24. 

Cal sol·licitar-ho emplenant i enviant una instància genèrica que trobareu aquí. A la sol·licitud s’ha de fer constar si necessiteu volant o certificat, individual o col·lectiu.

- Els volants son gratuïts.

- Els certificats, tant individuals com col·lectius, estan subjectes a una taxa administrativa de 2€, que s’haurà d’abonar prèviament i enviar el comprovant de pagament a padro@santpol.cat, o annexar a la mateixa sol·licitud.
Podeu fer l’ingrés a La Caixa, número de compte: ES44 2100 0212 11 0200000512, Codi Entitat: 0367353 o al BBVA, número de compte: ES42 0182 6035 4102 0000 3481 (també des de la opció transferències, i no fa falta posar codi entitat).

En el cas de certificats o volants col·lectius o de convivència, la totalitat d’habitants majors d’edat empadronats al domicili hauran d’emetre una autorització per escrit on consti la cessió de les seves dades personals i adjuntar a la sol·licitud una còpia o fotografia del seu document d’identitat (DNI, NIE o Passaport). L’esmentada autorització pot ser un document manuscrit on l’habitant s’identifica, amb nom, cognoms i DNI i manifesta l’autorització de la cessió de les seves dades a l’Ajuntament de Sant Pol de Mar. El document ha d’anar obligatòriament signat.

És del tot imprescindible l’emissió de l’autorització perquè l’Ajuntament pugui emetre documents col·lectius. Es poden annexar a la mateixa sol·licitud o fer arribar al correu electrònic padro@santpol.cat.

L’Ajuntament emetrà el certificat o volant en format electrònic, en el termini més ràpid possible, i es podrá fer servir en format electrònic o imprés si fos necessari.

Si el certificat sol·licitat és per tramitar la sol·licitud de moratòria hipotecària aprovada arran del Decret de mesures extraordinàries 8/2020, de 17 de març, s’ha de fer constar a la sol·licitud.

Informar també a la ciutadania, que les dades del Padró Municipal d’Habitants de Sant Pol de Mar estan a disposició de la resta d’administracions públiques a la plataforma AOC (Administració Oberta de Catalunya) i des d’allà les poden consultar. No estan disponibles per a entitats bancàries, notaris, advocats, etc.

Comparteix aquesta pàgina: