L’Ajuntament de Sant Pol de Mar, mitjançant la Regidoria d'Equitat, ha organitzat diversos actes per commemorar el 25 de novembre, Dia Internacional contra les Violències de Gènere, amb la voluntat de conscienciar, promoure la igualtat i donar eines per combatre qualsevol forma de violència masclista.
Les activitats començaran el 22 de novembre amb un taller d’autodefensa feminista, que tindrà lloc de l’11 a les 13 h a la Sala Ainaud de Lasarte, a càrrec de l’Associació d’autodefensa Biterna. Aquesta activitat requereix inscripció prèvia i es pot fer des d'aquest enllaç.
Pel que fa al manifest del 25N, i tenint en compte que la plaça de la Vila estarà aixecada amb motiu de les obres de la Plataforma Única, la seva lectura tindrà lloc el dilluns 24 de novembre a les 19.00 h, en el transcurs del Ple municipal que se celebrarà a la sala Josep M. Ainaud de Lasarte.
El 30 de novembre, el Cineclub Akira organitza un cinefòrum al Centre Cultural i d’Esbarjo a les 18.00 h, amb la projecció de la pel·lícula “C’è ancora domani” (2023), dirigida i protagonitzada per Paola Cortellisi.
El programa continuarà el 3 de desembre amb els monòlegs sobre corresponsabilitat, a càrrec de Nus Teatre, que es faran a les 15.30 h a la Llar d’infants El Pi del Soldat. Aquesta activitat també requereix inscripció prèvia mitjançant aquest formulari.
El 4 de desembre, la companyia Col·lectiva Matagalpa presentarà un teatre-debat sobre violències masclistes a la Sala Josep M. Ainaud de Lasarte, a les 19.00 h, un espai de reflexió i diàleg al voltant d’aquesta problemàtica social.
I el 9 de desembre, assistirem a la presentació del llibre "Red Flags", de l'advocada Carla Vall i Duran. Un llibre essencial per aprendre a detectar i fugir de les relacions tòxiques que ens presentarà la pròpia autora a les 18.30 h, a la sala Josep M. Ainaud de Lasarte.
A més, del 18 de novembre al 5 de desembre, la Biblioteca de Can Coromines instal·larà al seu primer pis el Punt lila literari, amb una selecció de llibres que aborden la temàtica de la igualtat i la prevenció de la violència masclista. Hi podeu accedir des d'aquí.
Amb aquest conjunt d’activitats, Sant Pol de Mar reafirma el seu compromís amb la igualtat, la sensibilització i la lluita contra totes les formes de violència de gènere.