La sessió plenària celebrada aquest 24 de novembre va iniciar-se donant compte del compliment dels terminis de pagament del darrer trimestre, així com amb l'aprovació de les modificacions en les retribucions del personal municipal en base al decret recentment aprovat a nivell estatal.
El Ple també va aprovar la modificació del conveni de delegació de competències per a la gestió de la Deixalleria entre els ajuntaments de Sant Pol i Sant Cebrià de Vallalta, amb el qual es modifica la distribució de les aportacions que fan ambdues corporacions per fer front als costos de gestió de l'equipament, ja que un cop implantat el sistema informàtic de control d'accés, s'ha constatat que el 50% de persones usuàries són de Sant Pol i el 50% restant són de Sant Cebrià.
Es tracta d'unes dades recollides en la memòria anual del 2021 d'aquest equipament, que també posa de manifest que el fet d'assumir-ne la gestió directa al gener del 2021 va ser una bona decisió, atès que es preveu que el cost de gestió es redueixi ens uns 40.000€ aquest any 2022. A més, durant el 2021 es va augmentar un 76% el volum de residus recollits respecte el 2019, de manera que s'estima que l'Ajuntament va estalviar quasi 70.000€ en comparació als costos de gestió de l'anterior model de gestió delegat al Consell Comarcal.
Finalment, el plenari va aprovar una moció amb motiu del 25N, Dia Internacional contra la violència envers les dones que podeu consultar aquí. En aquest sentit, la regidora d'Equitat, Isabel Llari, va alertar que els Serveis Socials municipals havien atès 22 casos de violència masclista en el que portàvem d'any i que els casos s'elevaven a 37 des que al 2020 es va implantar el Servei d'Atenció Psicològica municipal. També va informar que al setembre s'havia posat en marxa l'extensió d'aquest servei a persones menors víctimes d'entorns de violència de gènere, del qual ja hi havien 8 persones usuàries.
La sessió va finalitzar amb el torn de precs i preguntes per part dels grups a l'oposició.
Podeu recuperar el Ple en aquest vídeo: