Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Pol de Mar

Notícies
Obrir/tancar menú lateral
L'Ajuntament signa un conveni per a la custòdia de claus dels usuaris del Servei Local de Teleassistència

L'Alcaldessa de Sant Pol de Mar Montserrat Garrido i Romera i David Marquez Martín, Delegat Territorial de Catalunya de Televida Serveis Sociosanitaris SL, han signat un conveni per a la custòdia de claus dels usuaris del Servei Local de Teleassistència. Aquest conveni regula els terminis de col·laboració entre l'Ajuntament de Sant Pol de Mar i TELEVIDA SERVEIS SOCIOSANITARIS S.L. per al dipòsit, custòdia i utilització de les claus dels domicilis de les persones usuàries del servei de teleassistència domiciliària.

Aquest conveni de col·laboració beneficia a les persones usuàries del Servei Local de Teleassistència, ofert per l'Ajuntament de Sant Pol de Mar, que viuen soles i/o no tenen xarxa social o familiar propera, perquè en cas d'una emergència puguin facilitar l'accés ràpid als serveis d'urgència.

La firma d'aquest conveni suposa un pas important per a la seguretat en cas que es produeixi una urgència, ja que en cas de necessitat en què la persona usuària no pugui obrir la porta de casa seva, el Centre d'Atenció del Servei de Teleassistència avisarà la Policia Local del municipi per tal que amb la clau custodiada puguin accedir d'una forma àgil i segura al domicili de la persona usuària. La clau serà custodiada en una bossa amb un número identificatiu (en cap cas es mostraran dades personals) i amb precinte de seguretat a les dependències de La Policia Local de Sant Pol de Mar, on les col·locaran dintre d'una caixa forta.

El Servei Local de Teleassistència es tracta d'un servei preventiu i de proximitat que ofereix a les persones grans i/o amb dependència i als seus cuidadors un suport personal per continuar vivint al seu domicili; les persones beneficiàries d'aquest servei tenen la seguretat i tranquil·litat que davant de situacions de crisi, caigudes, emergències sanitàries o de l'habitatge, poden contactar de forma immediata amb el centre d'atenció mitjançant un terminal de Teleassistència instal·lat al domicili i un penjoll que porta posat l'usuari sense la necessitat d'aixecar l'auricular del telèfon.

El servei però va molt més enllà de l'actuació davant de situacions d'emergència, i d'una forma proactiva el Servei Local de Teleassistència realitza, a més, visites domiciliàries a les persones usuàries, amb l'objectiu de realitzar un seguiment acurat de l'estat de la persona i coordinar amb els serveis socials les possibles intervencions necessàries per, de forma integral, oferir la millor atenció a les persones grans.

Actualment a Sant Pol de Mar hi ha 100 persones que gaudeixen del Servei Local de Teleassistència de la cartera de la regidoria de Serveis Socials i Gent Gran, això suposa un grau de cobertura d'un 11,89% d'usuaris públics majors de 65 anys d'aquesta població.

Durant el 2012 s'han atès 53 emergències al municipi, de les quals 8 han estat per una caiguda de la persona usuària i s'han gestionat 3.997 trucades des del Centre d'Atenció per atendre les necessitats de les persones ateses des del Servei Local de Teleassistència.

El Servei Local de Teleassistència impulsat per la Diputació de Barcelona, en cooperació amb els ajuntaments de la demarcació de Barcelona, atén actualment a més de 61.000 persones usuàries i per ser beneficiari d'aquest servei només cal adreçar-se als Serveis Socials del municipi.

Publicació 05.11.2012
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en WhatsappCompartir per correu electrònic
Pujar al principi de la pàgina