Ajuntament de Sant Pol de Mar
Notícies

Davant la previsió de fortes ventades per demà dijous, 12 de febrer, l’Ajuntament de Sant Pol de Mar ha adoptat diverses mesures preventives en compliment de la Resolució ISP/342/2026, d’11 de febrer, per la qual s’estableixen determinades restriccions per l’activació del Pla especial d’emergències per risc de vent a Catalunya (VENTCAT), vigent a tot el territori català.

A nivell local, s’ha acordat la implementació de les següents actuacions:

Tancament del parc de Can Villar.

Tancament de l’accés a l’espigó i als miradors de l’avinguda Dr. Furest.

Suspensió de les activitats esportives als clubs del municipi.

Suspensió de l’activitat de l’Espai Jove de Ca l’Arturo.

Suspensió de l’activitat a la Llar d’Infants.

Suspensió de l’activitat de l’Institut Escola.

Suspensió de les activitats a les Antigues Escoles.

Tancament de la Biblioteca.

Aquestes restriccions s’emmarquen dins els criteris establerts per la resolució de la Generalitat, que tenen com a objectiu garantir la seguretat de la població davant l’episodi de vent intens previst. Entre les recomanacions i mesures generals destaquen evitar els desplaçaments que no siguin imprescindibles, aplicar el teletreball sempre que sigui possible i suspendre l’activitat educativa, esportiva i universitària, així com la dels centres adscrits a les universitats i els centres de recerca universitaris.

Igualment, es preveu la suspensió de l’activitat dels serveis socials bàsics i especialitzats, de l’activitat sanitària no urgent i de les activitats en espais naturals, parcs i jardins urbans.

L’Ajuntament demana a la ciutadania la màxima prudència i col·laboració, així com seguir les indicacions de les autoritats i dels serveis d’emergència mentre es mantingui activat el pla VENTCAT.

Publicació 11.02.2026