Ajuntament de Sant Pol de Mar
Agenda
Ens fa il·lusió convidar-vos a la inauguració de l´exposició "Pere Sauleda. Donar a veure Sant Pol", que tindrŕ lloc al Museu de Pintura de Sant Pol el dissabte 14 de febrer a les 18.30 h.

Pere Sauleda, format als anys seixanta del segle XX, recolza la seva trajectòria professional en la construcció dels records, familiars i col·lectius, de la gent de Sant Pol.

En els primers anys, la seva fotografia troba un poble que encara no ha mostrat totes les cares al retrat. Hi ha les postals anteriors, és cert, i també hi ha les fotografies protocol·làries d´alguns actes, però el gruix dels esdeveniments encara no ha estat retratat.

Els oficis, l'urbanisme, els actes públics, els esdeveniments familiars, les festes del calendari i les excepcions que se n'escapen es van fixant a través de la seva càmera. En aquest sentit, és ben literal que Pere Sauleda dona a veure Sant Pol.

A cada imatge s'hi lliguen les paraules, els relats, les mil anècdotes que ell, en la conversa, refereix amb precisió.

En té la memòria clara, perquè li interessen vivament els fils que reculen en el temps, els perquès de cada estampa, les intervencions voluntarioses de les persones protagonistes o les atzaroses del destí que tot ho governa.